Treningsballer

Trenningsballer

Styrk de indre musklene og holdningen med øvelser og treningsball

Noen ganger trengs det ikke mange midler til for å skape store resultater, og det er nettopp det som er tilfellet med Redondo ballen og massasjeballene. Teknisk sett er det jo bare snakk om to runde baller, men de kan være ekstremt effektive når det kommer til kroppen din, form og trening.

Ballene er spesielt effektive for deg som:
  • Vil ha en sterkere og mer funksjonell kropp
  • Løper mye, med som får en dårlig holdning med overkroppen når du blir trett.
  • Har dårlig blodsirkulasjon.
  • Vil unngå skader.
  • Skal gjennopptrenes etter f.eks en rygg-, lyske,- nakke- eller skulderskade.
  • Savner variasjon eller en ny form for styrketrening.
  • Vil bygge muskler uten å blir større.
  • Har myoser og muskespenninger
  • Har en stillesittende jobb og dermed mister mye av kroppens kjernemuskulatur.

Redondoballen
Med en Redondoball vil du kunne gjøre øvelser, avhengig av ballens størrelse, som vil være utfordrende, dynamiske og levende. Den lille og bevegelige ballen tvinger kroppen til å gå inn og aktivere noen av de små musklene i rygg og mage som man ikke får aktivert til vanlig – heller ikke med dyre maskiner som finnes på treningssenteret.
Det er altså en treningsball som øker kroppsbevisstheten og guider til en bedre kjernemuskulatur. Med regelmessige øvelser vil man oppleve at man får en bedre holdning fordi man blir sterkere i de små musklene i nedre rygg og mage. Den gode holdningen fører også automatisk til en flatere mage.
Dersom du skal bygge opp en sterkere muskulatur eller skal i gang med et gjennopptreningsforløp vil en Redondoball gi en stor effekt med regemessige og riktige øvelser. Flere og flere treningsintruktører og fysioterapauter bruker derfor også ballen som en del av dres trening. Den enkel å ta med seg. Den kan lett blåses opp og taoppes for luft med en ballpumpe, og er derfor fin å ta med seg på ferien. Man kan også justere hardheten (jo hardere ballen er jo større blir utfordringen).

Finn den riktige størrelse på treningsball til deg:
 - Er du 145 cm høy eller lavere burde du velge 45 cm.
 - Er du mellom 145-165 cm burde du velge 55 cm.
 - Er du mellom 165-185 cm burde du velge 65 cm.
 - Er du mellom 185-195 cm burde du velge 75 cm.
 - Er du høyere enn 195 cm burde du velge 85 cm.

Massasjeball
Massasjeballen ble oppfunnet av en dansk gymlærer i slutten av 60-tallet til et julebord. Selvom det nok kun var ment som en morsom ide den kvelden så har den knudrete ballen vist seg å være veldig effektiv og populær. Når man triller ballen styrker og masseres musklene med blodsirkulasjonen stimuleres. Man får altså både mosjon og massasje på en gang, slik at myoser og muskelspenninger blir renset ut. Dersom man bruker massasjeballen regemessig vi man oppleve at kroppen blir fsater og spesielt at appelsinhuden minsker. Før man går ut å løper er ballen en god måte å få gang i blodsirkulasjonen og kan dermed unngå skader.


Fri frakt fra 499 kr

Med Helt Hjem eller Bring

14 dagers returrett

14 dagers retur- og angrerett fra du mottar varen

Medlemsbonus

Du får bonus hver gang du handler hos oss

Kundeservice

Kontakt oss på tlf. 21 95 94 90 (09-15 hverdager) eller email info@med24.no

Spar enda mer på dine sunne valg!

Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få tilgang til eksklusive tilbud, kampanjer og eksperttips.