Treningsstrikk

Treningsstrikk

Treningsstrikk
Vi har ofte mange ting som kommer i veien når vi skal i gang med å trene. Man føler verken at man har tid eller økonomi til å gå i treningssenteret og det kan også være vanskelig å finne motivasjonen til å komme skikkelig i gang.


Et treningsstrikk kan sette en stopper for dårlige unnskyldninger for ikke å trene. Treningsstrikket har mange muligheter både når det kommer til tid, sted og øvelser. I tillegg er det også en skånsom, fleksibel og effektiv måte å trene på – om du allerede trener ofte, prøver å komme i gang eller skal gjennopptrenes etter en skade.

Det er faktisk flere og flere fysioterapauter som bruker treningsstrikk som en del av gjennopptreningen av pasientene sine. Med det riktige treningsstrikket kan du utføre dynamiske og funksjonelle øvelser i din egen stue. De forskjellige styrkegradene strikkene kommer gir mange nivåer i motstand og variasjonmuligheter.

Praktisk og fleksibel styrketrening
Et treningsstrikk veier nesten ingenting og er derfor enkelt å ta med seg over alt – på jobb, hytta eller på ferie. Med de rette treningsstrikk-øvelsene kan du hurtig (15-25 min.) trene alle de sentrale muskelgruppene i kroppen. Samtidig kan treningsstrikket fungere som et supplement til annen styrketrening. For eksempel kan mal legge inn et stopp iløpet av første del av løpeturen og feste strikket til et tre, sykkelstativ eller lignene og utføre styrkeøvelser før man fortsetter å løpe. Treningsstrikket kan også brukes til øvelser som planken, armbøyninger, sit-ups og squats.

Gå opp med 25 prosent i styrkegrad med en ny farge
En rull med treningsstrikk kan gi seg opp til 25 prosent uten at det føles som om at den strammes noe særlig. Det er nettopp strikkets smidighet som gjør at det er skånsomt samtidig som det er effektivt. Treningsstrikkene kommer i mange forskjllige motstandsnivåer som stiger med ca. 25 prosent for hver farge. Motstanden/belastningen symboliseres med en ny farge. Når fargen er blitt for lett betyr det at du er klar for gå opp til neste motstandsnivå.

Treningsstrikk til alle
Vi anbefaler å starte med et treningstrikk som er 5,5 meter langt. Med denne lengden har du mange muligheter for å jobbe med motstanden ved å enten forkorte eller forlenge treningsstrikket. Dersom du skal i gang med å trene anbefales det at du starter med strikk som har en lav motstand/belastning. Til det formålet er de gule og røde strikkene optimale. Dersom du allerede er i gang med å trene vil sansynlig være mere passende med det blå eller grønnet strikket. Hvis du er godt i gang med treningen er det mulig at strikkene i svart og sølv har den motstanden/belastningen som passer best.


Fri frakt fra 499 kr

Med Helt Hjem eller Bring

14 dagers returrett

14 dagers retur- og angrerett fra du mottar varen

Medlemsbonus

Du får bonus hver gang du handler hos oss

Kundeservice

Kontakt oss på tlf. 21 95 94 90 (09-15 hverdager) eller email info@med24.no

Spar enda mer på dine sunne valg!

Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få tilgang til eksklusive tilbud, kampanjer og eksperttips.